info@runyourhead.nl

Contact

Uit je hoofd, in je lijf!

Wandel- en Runningtherapie


Voor wie is Runningtherapie ?

Wanneer je last hebt van een van de volgende verschijnselen kan runningtherapie goed voor je zijn:

* Stress
* Depressie
* Burn-out
* Lusteloosheid
* Slapeloosheid
* Overgewicht


Wat is runningtherapie?

Onder mijn begeleiding ga je individueel of in een groepje van maximaal 4 personen ‘hardlopen’ in de natuur (groepstherapie start vanaf een groep van minimaal 2 personen). Hierbij draait het om bewegen om rust in je hoofd te krijgen wat helpt tegen gevoelens van stress en burn-out. Want, als je rent is er geen ruimte voor malende gedachten. Het draait om het rennen, je ademhaling en het juiste loopritme vinden. Ofwel: ‘niet langer in je hoofd zitten’. Je loopt meestal 2 tot 3 keer per week gedurende 30 tot 60 minuten, waarvan 1 keer onder begeleiding en 1 a 2 keer zelfstandig.

Wat levert het op ?

Als je gaat lopen breng je van alles bij jezelf in beweging. Naast psychische voordelen biedt hardlopen ook verbeteringen qua conditie en uithoudingsvermogen. Het resultaat is gericht op:

* Rust in het hoofd
* Beter slapen
* Minder somber zijn
* Minder angstig voelen
* Actiever in het leven staan
* Je beter voelen

* Meer vitaliteit


Hoe gaat het in zijn werk ?

We starten altijd met een intake waarin onder meer gekeken wordt naar je sportverleden, algemene gezondheid, , stress niveua, je actuele hulpvraag en je doelen. Deze informatie verwerk ik in een plan om te komen tot minder stress en meer vitaliteit.

Hierna beginnen we met daadwerkelijke (hard)lopen of suppen of welke vorm van bewegen we ook kiezen. Alle trainingen worden op maat aangeboden en halverwege het traject geëvalueerd. Na 10 weken vindt de eindevaluatie plaats.



Geniet ...

Heerlijk in de natuur

Geniet van rust en ruimte

Wees jezelf in al je kleuren

Welk pad kies jij ?